Prodigital Genel Müdürü İbrahim Tekeş: Yatırımda başarıya ulaşmanın y

İbrahim Tekeş: “Yatırım yapmayı planlayan firmaların bu dönemde daha real üretime yönelik alanlara iş yapacak dijital baskı makinaları almaları gerekmektedir. Pandemi döneminde gelişen sektörlere yönelik üretim makinalarına yatırım yapılmalıdır. Halı, Ahşap, Cam, Tekstil-Ev Tekstili, Tablo, Tişört gibi alanlara daha çok dijital yatırımı yapılmaktadır”

Prodigital Genel Müdürü İbrahim Tekeş, yatırımcı ve müşteri davranışlarının son bir yılda çok hızlı bir şekilde değiştiğini, bu değişime ayak uyduran firmaların büyümeye devam edeceğini söyledi. Değişen koşullara uygun makine yatırımının daha doğru olduğunu ifade eden İbrahim Tekeş, bu nedenle teknolojinin iyi takip edilmesi gerektiğini vurguladı.

Pandemi koşulları nedeniyle birçok yatırım ertelendi. Bu nedenle 2021 yılının endüstriyel reklam ve dijital baskı teknolojileri açısından daha hareketli geçmesini bekleniyor. Sizin bu anlamda düşünceleriniz nelerdir? Size göre hareketlilik başladı mı?

İbrahim Tekeş: Pandemi koşullarından dolayı bütün dünya ticareti etkilendi, bazı yatırımlar ertelendi, bazı yatırımlar şekil değiştirdi, bazı yatırımlar yarım kaldı, devletlerin aldığı kapanma ve seyahat yasakları ticareti altüst etti. 2021 yılının endüstriyel reklam ve dijital baskı teknolojileri yatırım ve geliştirilmesi açısından hareketli geçmesi bekleniyor. Bize göre kriz dönemlerinde, sıkıntılı dönemlerde bu sektöre yatırım yapanlar büyür ve bugüne kadarda böyle oldu. Özellikle reklam ve tanıtım sektöründe kriz dönemlerinde hızlı bir yatırım gözleniyor. Kriz dönemlerinde ilk kapanan sektör ve ilk iptal olan işler reklamdır fakat krizden çıkışın tek çaresi de reklam bütçelerini ve projelerini daha da güçlendirmekten geçiyor. 2021 yılında bu şekilde olmasını bekliyoruz.

2021 yılının hareketli geçeceğinin belirtileri Kasım ve Aralık 2020 yılından başlamıştı fakat ithalat ve ihracattaki konteyner ve nakliye fiyatlarında ki aşırı yükselişler Ocak ve Şubat aylarındaki yatırımları geciktirdi. Dünyadaki bu sıkıntılar yetmiyormuş gibi ülkemizde ek ithalat vergilerinin pandemi sürecinde yüksek miktarlarda konulması bizleri dolayısıyla müşterilerimizi sıkıntıya soktu.

Reklam sektörünün bazı sektörler gibi ilk ve çok etkilenen sektör olmasına rağmen devletimiz bunu dikkate almadı ve ARED’in tüm çabalarına rağmen desteklenecek sektörler arasına giremedi. Her şeye rağmen Prodigital olarak müşterilerimizi bu dönemde çok destekledik ve hızla yatırımlar başladı diyebiliriz.

Değişen arz – talep dengeleri çerçevesinde 2021 yılı itibariyle daha çok hangi makine gruplarına ilginin artacağını düşünüyorsunuz? Bu düşüncenizin sebepleri nelerdir?

İbrahim Tekeş: Her sektörde dijital baskı makinalarının ve tamamlayıcı teknolojilerin yatırımının artacağını düşünüyoruz. Tüm sektörler dijitale geçmek zorundadır. Reklam, Matbaa, Ambalaj, Tekstil, Deri, Halı, Etiket, Ahşap, Cam, İnşaat dekorasyon, Hediyelik-Promosyon, Tablo, Fotoğraf, Mobilya, Ayakkabı-Terlik, Çanta, Ev tekstili, Perde, Bebe sektörü gibi alanlarda 2020 ve 2021 yılında dijital baskı makinaları kurduk. Özellikle bu yıl UV baskı makinalarının yatırımcılarının artacağını düşünüyoruz ve bunu görüyoruz. UV baskı makinalarının gelişmesi ve hemen her sektöre hitap ediyor olması bu yıl yatırımların bu yöne kayacağını gösteriyor.

Yatırım yapmayı planlayan firmalar hata yapmamak adına daha temkinli hareket ediyor. Bu anlamda yatırım yapmayı düşünen firmalara tavsiyeleriniz neler olur? Size göre makine seçiminde dikkat edilmesi gereken konular neler olmalı?

İbrahim Tekeş: Yatırım yapmayı planlayan firmaların bu dönemde daha real üretime yönelik alanlara iş yapacak dijital baskı makinaları almaları gerekmektedir. Pandemi döneminde gelişen sektörlere yönelik üretim makinalarına yatırım yapılmalıdır. Halı, Ahşap, Cam, Tekstil-Ev Tekstili, Tablo, Tişört gibi alanlara daha çok dijital yatırımı yapılmaktadır. Makine yatırımı yapacak alanlar sektörleri ve teknolojileri iyi takip edip doğru yatırımı yapmalıdır.

Prodigital’e bir müşteri makine almaya geldiğinde ilk sorduğumuz soru hangi sektöre ne iş yapacaksınız ve üretim kapasiteniz ne olacak? Bu sorunun cevabına göre yatırıma yönlendiriyoruz. Müşterilerimizin yanlış yatırım yapıp üzülmelerini istemiyoruz. Artık iş gelsin diye bekleme zamanı geçti sürekli üretime yönelik yatırım gerekmektedir.

Ayrıca makine seçiminde makinanın kalitesi, makinayı satan firmanın tecrübesi, ödeme kolaylıkları, satış sonrası hizmetlere bakmak gerekir. Örneğin Türkiye’nin her sektörüne yüzlerce hatta binlerce sattığımız Gongzheng firmasının dijital baskı makinalarının kopyalarını bazı ahlaksız firmalar Gongzheng adıyla satmaya çalışıyorlar bunlara fırsat vermemek ve kandırılmamak gerekiyor. Bugün var yarın yok, hiç kapasitesi olmayan kişilerden makine alınmaz herhangi problemde işinizi çözemediğiniz gibi tekrar para kaptırırsınız lütfen bunları dikkate alınız.

Dijital baskı makinelerinde kafa teknolojisinin önemi nedir? Örneğin, UV veya solvent bir makinede hangi kafa teknolojisi daha yararlı olur? Kafaların makine üzerindeki etkisine yönelik neler söylemek istersiniz?

İbrahim Tekeş: Dijital baskı makinelerinde kafa teknolojisi çok önemlidir. Fakat daha önemlisi makinanın kartları ve yazılımları bu kafaları tam olarak desteklemesi gerekmektedir. Makinanın kalitesi uygun kafa uygun yazılım uygun makine ve bu konuda tecrübeli satıcı firma Prodigital olarak yüksek teknoloji tüm kafalarla makine satıyoruz. Fuji Starfire Dimatix, Konica, Kyocera, Ricoh, Epson gibi kafalarla üretilmiş yüksek teknoloji, solvent, ekosolvent, UV, Tekstil, Halı, Baskı makinaları satıyoruz.

Son yıllarda bize göre solventte Starfire Dimatix kafa daha uygun. Çünkü kafalara kullan at mantığında değil tamir ve bakım yapılabiliyor. UV grupta ise Konica, Kyocera ve Ricoh kafalar daha güzel çalışıyor. Ekosolventte Epson kafalar yeterli olmaktadır.

Bunun dışında Dijital baskı makinesinde kullanılan malzemenin baskıya etkisi nasıl olmaktadır? Bir makine hem folyoya hem de brandaya aynı kalitede baskı yapabiliyor mu?

İbrahim Tekeş: Biz Prodigital olarak yıllardır dijital baskı makinalarının kalitesini gösteren en önemli şeyin malzeme ve boya olduğunu müşterilerimize anlatmaya çalışıyoruz. Makine kafaları frekans sistemiyle (piezzo elektrik) çalışmaktadır. Kafalara uygun boya olmadığında kafa düzgün ateşleme yapamayacağından baskı kalitesiz ve bozuk çıkar. Bu noktada boyanın ve kafanın frekansının yanında boyanın kafa nozzlelarına uygun picolitrede olması gerekmektedir.

Ayrıca ne kadar kaliteli bir baskı malzemesi kullanırsanız o kadar iyi baskılar elde edersiniz. Baskı kafalarının picolitreleri iç mekan-dış mekan baskıların kalitesini göstermektedir. Folyoya güzel baskı yapan makinalar branda ve diğer billboard gibi dış mekan malzemelerine de güzel baskı yapar. Dış mekana yönelik branda makinaları ekosolventler kadar folyoya güzel baskı yapamayabilir. Makinaları ekosolventler kadar folyoya güzel baskı yapamayabilir. Baskı kalitesi burada kafa picolitreleriyle doğru orantılıdır. 1.5 picolitrelik kafayla 30 picolitrelik kafa aynı çözünürlükte ve kalitede baskı yapamaz.

Diğer taraftan makinelerde kullanılan boyaların baskıya etkisi hakkında neler söylemek istersiniz? Mürekkep seçiminde dikkat edilmesi gereken konular nelerdir?

İbrahim Tekeş: Baskıda boyanın özü, kalitesi ve picolitresi çok önemlidir. Yapılan işe göre boya kullanılmalıdır. İç mekan baskılarda kullanılan boyalar dış mekan dayanıklılığı düşük olacağından çabuk solar. Boyaların sağlık açısından da değerlendirilmesi gerekmektedir. Özellikle tekstil ve halı sektöründe kesinlikle sertifikalı boyalar kullanılmalıdır. İyi boya her zaman daha düşük maliyet getirir yani kafa ömrü uzar atık boya maliyeti olmaz.

Fuarların ertelenmesi yatırımcıların birçok konuda bilgiye ulaşmasını engelledi. Bu sene fuarlara daha fazla ilgi olacağı tahmin ediliyor. Sizin bu konudaki düşünceleriniz nelerdir?

İbrahim Tekeş: Prodigital olarak biz fuar sezonunu açtık. Denizli’de tekstil makinaları fuarında yeni teknoloji makinalarımızı tanıttık. Ev tekstiline yönelik pamuk baskı makinalarımızı, polyestere yönelik süblime baskı makinalarımızı, transfer ve halı dijital baskı makinalarımızı tanıttık. Ayrıca yeni teknoloji tozlama sistem parça transfer baskı makinamızı tanıttık ve çok ilgi gördü.

Fuarların ertelenmesiyle sosyal medya ve internet daha çok hızlandı. Müşterilerimize her halükarda ulaştık ve yeni teknolojileri tanıttık. Bu sene kısıtlamalar böyle giderse fuarlar 2021 yılında tam anlamıyla açılamayacak görünüyor ama aşılama hızlanırsa belki yılın ikinci yarısındaki fuarlar daha etkili olur.

Önümüzdeki döneme ilişkin sektöre vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

İbrahim Tekeş: Bundan sonra dünyada Türkiye’de de şartlar aynı olmayacak. Ticarette sistem değişiyor buna bağlı olarak yatırımcı ve müşteri davranışları değişiyor. Bazı rakip makine satıcısı firmaları ahlaka davet ediyorum. Bizim yıllardır çabalarımızla bir yere getirdiğimiz Gongzheng marka dijital baskı makinalarımızın adını kullanarak kendi makinalarını satmaya çalışmalarını gayri ahlaki buluyorum. Rahmetli Muhsin Yazıcıoğlu’nun bir sözüyle yazımı bitiriyorum. ‘’Bir saniyesine bile hakim olamadığımız, hükmedemediğimiz bir hayat için, bir dünya için bu kadar fırıldak olmanın anlamı yoktur.”

Benzer İçerikler

Prodigital Genel Müdürü İbrahim Tekeş “2021 senesi, Gongzheng UV Yılı Olacak’’

Prodigital Genel Müdürü İbrahim Tekeş “2021 senesi, Gongzheng UV Yılı Olacak’’

Prodigital uzun yıllardır dijital baskı sektörünün gelişimi ile dünya çapında teknoloji üreten firmaların Türkiye Distiribütö
Prodigital Genel Müdürü İbrahim Tekeş: “Her zamankinden daha güçlü bir şekilde 2021 yılına giriyoruz”

Prodigital Genel Müdürü İbrahim Tekeş: “Her zamankinden daha güçlü bir şekilde 2021 yılına giriyoruz”

İbrahim Tekeş: “2020 yılını ticari anlamda iyi geçirdik diyebilirim. Piyasadan kaynaklanan bazı sıkıntılarla karşılaştık ama
Mutoh XpertJet Geniş Formatlı Yazıcılar

Mutoh XpertJet Geniş Formatlı Yazıcılar

Mutoh XpertJet Geniş Formatlı Yazıcılar Mutoh Industries Co. Ltd., iki yeni 64 ”(162 cm) genişliğinde yüksek kaliteli ve yük
Prodigital pandemiye rağmen yüksek satış rakamlarını sürdürüyor

Prodigital pandemiye rağmen yüksek satış rakamlarını sürdürüyor

Prodigital Genel Müdürü İbrahim Tekeş, Pandemi sürecinde firma olarak aldıkları önlemlerden bahsetti. Tekeş, pandemiye rağmen
PRODİGİTAL’DEN EYLÜL AYINDA SEKTÖRLERE YÖN VEREN DÖRT FUARA ÇIKARMA!

PRODİGİTAL’DEN EYLÜL AYINDA SEKTÖRLERE YÖN VEREN DÖRT FUARA ÇIKARMA!

PRODİGİTAL’DEN EYLÜL AYINDA SEKTÖRLERE YÖN VEREN DÖRT FUARA ÇIKARMA! Eylül ayında katılacağı sektörlere yön veren 4 farklı f
Sektörümüzde Kullanılan Geçmişten Günümüze Dijital Baskı Makinesi Markaları

Sektörümüzde Kullanılan Geçmişten Günümüze Dijital Baskı Makinesi Markaları

  Sektörümüzde Kullanılan Geçmişten Günümüze  Dijital Baskı Makinesi Markaları Ülkemiz dijital baskı makineleri ile 1980 ler
Prodigital Yönetim Kurulu Başkanı Sn İbrahim Tekeş SİgnGraphic Dergisi İçin FespaEurasia 2021 İle İlgili Değerlendirmelerde Bulundu

Prodigital Yönetim Kurulu Başkanı Sn İbrahim Tekeş SİgnGraphic Dergisi İçin FespaEurasia 2021 İle İlgili Değerlendirmelerde Bulundu

FESPA Eurasia Fuarı iki yıl aradan sonra tekrar düzenleniyor. Fuarla ilgili düşüncelerinizi ve beklentilerinizi öğrenebilir
Dijital Baskı Makinelerinde Kullanılan Baskı Malzemeleri Nelerdir ?

Dijital Baskı Makinelerinde Kullanılan Baskı Malzemeleri Nelerdir ?

Dijital baskı makinelerinde kullanılan malzemeler nelerdir?  Bu yazımızda hemen hemen her sektöre hitap eden dijital baskı m